2009-05-18

昂貴無價的真愛



Fastball的這首歌"Love is Expensive and Free"非常適合出現在音樂劇橋段,一定會成為那齣戲的主打歌。



很順耳的曲子,歌詞非常簡單,就像所有老掉牙的真理一樣,得用如此愉悅舒暢的語調唱出來,才覺得好像真有那麼點道理。


這種歌就是,戀愛的人被「真愛」兩字感動,失戀者被「失去」單音擊中,游離中間的情人,「我不敢看她的眼睛」一句就把他們帶走了。


其實我最想知道的是,一直說話的到底是誰,嘩啦啦偷唱歌的又是誰?到底發生了什麼事,是不是有人靈魂飛走了?望著離去的背影,妳是不是只想極力喚醒空蕩蕩的他?輕快流暢的旋律裡,似乎還是隱藏著無法傳達的善和微微揪心的痛。




Love is expensive and free

你可以跟我說 愛情就像火藥庫
而我現在就坐在彈藥桶上
你可以警告我蠟燭兩頭燒很危險
但別跟我說真愛
我不覺得你真正懂

You can talk to me about powder kegs
And how Im sitting on one right now
You can warn me about candles
at both ends burning from the outside in
But dont tell me about true love
cause I dont think you really know

你需要付出代價
你必須感受失去
因為愛情
來得昂貴又無價

You need to pay the costs
You need to feel the loss
cause love is expensive and free
Love is expensive and free

你可以跟我談論外表
我得跟你說那已越來越不重要
你可以竭盡所能讓我不無聊
但我必須承認 專心很難
千萬別跟我說心碎
心碎並不出現在星座運勢裡

Talk to me about appearances
I tell ya lately they mean less and less
Do your best to keep me occupied
Its hard to concentrate, I must confess
Dont you tell me about heartbreak
cause it aint written in the stars

你需要付出代價
你必須感受失去
因為愛情
來得昂貴又無價

You need to pay the costs
You need to feel the loss
cause love is expensive and free
Love is expensive and free
Alright, you got me

不用你擔心我的寶貝
她的眼睛總是明亮
而我永遠無法直視她的雙眼
也不能將她從心裡遺忘
所以那時的我 沒能和你聊起真愛
因為我想你並不了解

Dont you worry bout my baby
Her eyes are open all the time
I could never bare to see her
Much less remove her from my mind
I didnt talk to you about true love
I didnt think you'd understand

你需要付出代價
你必須感受失去
因為愛情
來得昂貴又無價

You need to pay the costs
You need to feel the loss
cause love is expensive and free
Love is expensive and free
Love is expensive and free

0 意見: